Modellen

Modellen

  • Trap van Quirke
    Trap van Quirke
    Het artikel over de trap van Quirke licht de trap van Quirke toe maakt een relatie met large scale interventions verbindt eigenaarschap aan...
  • DINAMO-model
    DINAMO-model
    Het succes van een verandering in een organisatie wordt bepaald door de mensen die daar werken. De mens is de kritieke factor in...
  • AMOR-model
    AMOR-model
    De kern van het AMOR-model gaat over arbeidskracht, ofwel de passie of het innerlijke vuur van een medewerker. Het AMOR-model laat een samenspel...
  • Growth en fixed mindset
    Growth en fixed mindset
    Van nature verblijft ieder mens graag in zijn of haar comfortzone. Het is makkelijk: in de comfortzone zijn zaken redelijk voorspelbaar, de risico’s...
  • Johari-venster
    Johari-venster
    Het Johari venster is in 1955 bedacht door Joseph Luft en Harry Ingham. Het model ondersteunt het verbeteren van onderlinge communicatie. Het toont...
  • Houd de zaag scherp
    Houd de zaag scherp
    Een man loopt door het bos en ziet een houthakker, die zich helemaal in het zweet heeft gewerkt om een boom om te...
  • SIPOC
    SIPOC
    Een proces kun je zien als een fysiek en informatietransformatieproces dat in een aantal stappen leidt tot het genereren van producten of diensten....
  • RASCI (VEORI)
    RASCI (VEORI)
    RASCI is een acroniem dat staat voor Responsible, Accountable, Supporting, Consultable en Informable. In het Nederlands vertaald geeft dit VEORI: Verantwoordelijk, Eindverantwoordelijk, Ondersteunend,...
  • OKR
    OKR
    OKR is een framework voor het stellen en realiseren van doelen. Ze wordt gebruikt om afstemming in een organisatie te creëren en mensen...
  • Pirate funnel
    Pirate funnel
    De Pirate Funnel (AAARRR) is een marketingtool geschikt voor het inzichtelijk krijgen van de klantreis. Door deze funnel in te vullen wordt snel...