Modellen thematisch

Schillenmodel authentiek leiderschap

Schillenmodel authentiek leiderschap

Blekkingh beschrijft in zijn boek het 7 schillen model: ‘Onze filosofie is dat ieder mens uit zeven schillen bestaat. Iedere schil kent zijn eigen problematiek en zijn eigen oplossingsrichting. Ons in de praktijk getoetste model is helder, praktisch en verklaart prachtig het menselijk handelen. Tegelijkertijd is het ook confronterend en

Lees meer

Ruit van Engelsen

Ruit van Engelsen

1. Klantprobleem centraal De ogenschijnlijk minst klantgerichte marktstrategie is die waarbij het probleem van de klant centraal staat. Vormen van acute zorg vallen hieronder, maar bijvoorbeeld ook topspecialisten op een bepaald gebied. Alles is gericht op een effectieve behandeling van het complexe (fysieke) probleem van de klant. Aan innovativiteit en

Lees meer

Sales-funnel

Sales-funnel

 Voor wie het begrip ‘sales funnel’ onbekend in de oren klinkt: dit is een omgekeerde piramide of trechter met boven in de leads en onderin de opdrachten. Door de conversie (omzetting) van prospect naar klant inzichtelijk te maken is gemakkelijk uit te rekenen hoeveel prospects een verkoper moet gaan

Lees meer

Roos van Leary

Roos van Leary

  Roos Van Leary Roos Van Leary by GertJanSchop View more presentations by GertJanSchop. De Roos van Leary, ontwikkeld door Timothy Leary, is een communicatiemodel dat is voortgekomen uit een psychologisch onderzoek naar de werking van gedrag. De Roos van Leary gaat ervan uit dat gedrag, gedrag oproept. Met andere woorden; de Roos gaat

Lees meer

Rouwcurve

Rouwcurve

Zie ook: weerstandsperspectief. Bij het ‘managen’ van veranderingen kan aansluiting worden gezocht bij het individuele veranderingsproces dat mensen doormaken, enigszins vergelijkbaar met een rouwproces (ontkenning, woede, marchanderen, depressie en aanvaarding). Meer weten? Wij selecteerden de volgende boeken voor jou. Aanvullende artikelen Tools om zelf toe te passen

Lees meer

Resource based view of the firm

Resource based view of the firm

Let op: resource based view of the firm en de barney-criteria is nauw verbonden met het concept kerncompetenties van een organisatie. In de snel veranderende wereld van vandaag is het cruciaal voor bedrijven om zich te onderscheiden van hun concurrenten en een duurzaam concurrentievoordeel te behouden. Het concept ‘Resource-Based View

Lees meer

Quint2

Quint2

  Softwareproductkwaliteit krijgt steeds meer aandacht. /Om kwaliteit te definiëren is een eenduidig begrippenkader nodig. Het extended ISO- of Quint-model is zo’n begrippenkader, inclusief indicatoren en meetvoorschriften. De vraag of een systeem ‘goed’ of ‘slecht’ is, is niet zo maar te beantwoorden. Een ‘goed’ systeem biedt natuurlijk de functionaliteit die

Lees meer