Kwaliteitsmanagement

 

‘Kwaliteitsmanagement’ besteedt aandacht aan de eisen die worden gesteld aan de opzet van een kwaliteitsmanagementsysteem én aan de eisen die worden gesteld aan de interne organisatie. Het is immers uiteindelijk de klant die bepaalt of een organisatie kwaliteit levert, en het zijn de werknemers die de kwaliteit tot stand moeten brengen. Daarom moet de focus bij de invoering van kwaliteitszorg niet alleen liggen op de opzet van het kwaliteitsmanagementsysteem, maar ook op de ontwikkeling van de organisatie.

Het boek is bedoeld als naslagwerk. Je krijgt hierin suggesties en praktische tips aangereikt om de eerste stappen te zetten in het traject van kwaliteitszorg binnen een organisatie. Je wordt op de hoogte gebracht van wat (on)mogelijk is in het kwaliteitstraject. Je leert hoe kwaliteitszorg een positief veranderingsproces binnen een organisatie op gang kan brengen en hoe een kwaliteitsmodel een uitstekend hulpmiddel kan zijn. Het boek belicht aan de hand van praktijksituaties welke winsten en valkuilen je kunt tegenkomen bij het werken aan kwaliteit.

Wijzigingen ten opzichte van de vorige druk: in de derde druk staat de nieuwe ISO norm 9001 centraal, en is het aantal voorbeelden voor zowel de profit- als non-profitsector toegenomen. Voor docenten is een handleiding beschikbaar met daarin oefeningen die zij in tentamens kunnen opnemen.

Dit boek is geschreven voor het hoger beroepsonderwijs en voor diegenen die binnen hun organisatie aan de slag willen of al aan de slag zijn met kwaliteitszorg en hier op een praktische manier bij geholpen willen worden.

Meer weten? Boek kopen? Klik op de cover van het boek!