Een kwaliteitsinstrument: klanttevredenheidsmeting

 

 

 

Producten zijn steeds meer uitwisselbaar, snel te kopiëren door transparantie van de markt en kwalitatief uniform. Slechts bekendheid en imago houden kunstmatig een gepercipieerd kwaliteitsverschil in stand. Om klanten vast te houden en te werven moet geconcurreerd worden op klantgerichtheid en servicekwaliteit. De klanttevredenheid vormt de graadmeter van de klantgerichtheid van een onderneming en is de uitkomst van de kwaliteit van de totale inrichting van de interne organisatie. In deze bijdrage wordt ingegaan op een methode waarmee de meting van klanttevredenheid op een dusdanige manier gebeurt, dat met de resultaten direct inzicht wordt verkregen in de noodzaak en de aard van de verbetering.

Dit artikel gaat nader in op klanttevredenheid aan de hand van het SERQUAL-model.

 

 

 

 

 

 

Gert Jan Schop

Nu even ‘met de pet op’ van eigenaar en eindredacteur. Mijn drive zit in het ontwikkelen van mensen en organisaties. Managementmodellensite.nl draagt daaraan bij. Naast consultant, adviseur en businesscoach treed ik af en toe op als docent en trainer.

Wat kan ik voor je betekenen?

Als consultant, adviseur en businesscoach ondersteun en begeleid ik jou en/of je organisatie graag bij processen op het gebied van leren, ontwikkelen, veranderen, strategie en implementatie. Contact? Stuur een mail naar info@gertjanschop.nl.