googletag.pubads().setRequestNonPersonalizedAds(0)

Klantmatrix

Klantmatrix




 


Grofweg onderscheiden we twee soorten klanten: de klant die het allemaal zelf doet en de klant die heel sterk steun zoekt en begeleid moet worden.

Daarnaast moet je rekening houden met het commitment (binding) dat de klant met je heeft en of hij of zij wel of geen kennis heeft van je product/dienst. We onderscheiden vier types:

  •  iemand met kennis en geen binding (laat de cliënt vertellen wat hij weet)
  •  iemand met kennis en binding (zoekt persoonlijke relatie / samenwerking/ meedenken)
  •  iemand zonder kennis en binding (assisteren in adviesgesprek)
  •  iemand zonder kennis en geen binding (u bent de regelaar)

Voor een uitgebreide toelichting en de relatie met de BCG-matrix kijk je op ‘Effectiviteit‘.

 




 

Meer weten? Wij selecteerden de volgende boeken voor jou.

 

Aanvullende artikelen

 

Tools om zelf toe te passen

 



Managementmodellensite

Managementmodellensite is een site van professionals voor professionals en van docenten voor studenten. Onze drive zit in het ontwikkelen van mensen en organisaties en modellen zijn daarbij een handig hulpmiddel. Of het nu gaat om een bondige uitleg van modellen, praktisch toepasbare tools en sjablonen of tips voor boeken en artikelen: managementmodellensite is dé site voor praktisch toepasbare informatie over modellen.

Wie zijn we?

De website wordt bijgehouden door gedreven professionals die elk op hun eigen manier een fascinatie hebben voor managementmodellen. Allemaal hebben we hands-on ervaring met de toepassing ervan bij het vormgeven aan organisaties en oplossen van problemen. Meestal hebben we ervaring als docent. We stellen onze kennis en ervaring graag ter beschikking voor algemeen gebruik. Wil je ons leren kennen? We stellen ons op de experts pagina aan je voor.

Wat kunnen we voor je betekenen?

Wij managen niet alleen managementmodellensite.nl, maar zijn ook in ons dagelijks leven actief met ons vak bezig; bijvoorbeeld met het trainen en coachen van medewerkers en het vormgeven en verbeteren van organisaties. Wil je je verder verdiepen in dit onderwerp? Of heb je behoefte aan ondersteuning van een ervaren trainer, coach of adviseur? Neem dan gerust contact op. Er is een goede kans dat we je verder kunnen helpen.