IRP-driehoek communicatie

Inhoud, relatie en proces

Resultaatgericht werken hangt af van drie factoren. Relatie en proces vormen daarbij in het ideale geval de basis.

  •  Bij een goede relatie tussen medewerkers onderling, of met een klant, wordt er open gecommuniceerd en respecteert men elkaar. Dat is fijn werken.
  •  Bij een plezierig proces weten partijen wat ze aan elkaar hebben. Er zijn duidelijke procesafspraken en die worden nagekomen. Dat leidt tot duidelijkheid.
  •  De inhoud is bijkomend, hoe raar dat ook mag klinken. Pas wanneer relatie en proces in orde zijn, ontstaat de goede basis om de inhoudelijke kennis van de vakspecialist volwaardig tot zijn recht te laten komen.


Wanneer een goede relatie en de beheersing van het proces moeten balanceren op inhoudelijke kennis, ontstaat een wankel evenwicht.

 

Relatie en proces vormen een solide basis om inhoudelijk te scoren.

Meer weten? Wij selecteerden de volgende boeken voor jou.

Groots door te groeien

  Voor Ken Blanchard houdt leiderschap niet op bij een titel op een visitekaartje. Het is een voortdurend proces: een leider leeft en groeit. En hoe beter u in staat bent om u te ontwikkelen, des te beter kunt u leidinggeven. Zo simpel is het, en ook in deze Blanchardparabel

Posted in Leren, gedrag en motivatie, Persoonlijk management | Tagged , , , | Comments Off on Groots door te groeien

Communicatie Compleet

  Studieboek voor het hbo, met theorie, praktijkvoorbeelden en opdrachten. ‘Communicatie Compleet’ voor commercieel economen is het eerste deel in een splinternieuwe reeks handboeken waarbij het vak communicatie direct wordt toepast in een opleidings- en beroepsspecifieke context. Medewerkers met een commerciële functie moeten in staat zijn om binnen hun organisatie,

Posted in Leren, gedrag en motivatie, Persoonlijk management, Verandermanagement | Tagged , , , | Comments Off on Communicatie Compleet
Aanvullende artikelen
Tools om zelf toe te passen