Dit betekent dat er een hernieuwde afstemming gaande is tussen organisatie en medewerkers in het algemeen en tussen de strategie van de organisatie en de inzet en deskundigheid van de medewerkers in het bijzonder. Daardoor zijn ook de positie en taak van de afdeling Opleidingen binnen organisaties veranderd in een proactieve ‘partner in business’, gericht op het bevorderen van het lerend vermogen van de organisatie als zodanig.
In de vierde druk van ‘Strategisch opleiden en leren in organisaties’ staat het vraagstuk centraal van de nieuwe afstemming tussen het strategisch beleid van de organisatie en ontwikkelingsmogelijkheden van het individu.
Het boek biedt theorie, praktijkgerichte vraagstukken en stappenplannen met het oog op het inrichten van een adequate leercultuur en ontwikkelingstructuur binnen sterk veranderende organisaties. Verder zijn diverse nieuwe ontwikkelingen opgenomen, zoals lerend vermogen van organisaties, leertrajecten op de werkplek, talentmanagement, performance assessment, e-learning 2.0 en HRD-outsourcing.
Door de gestructureerde opzet en het actuele en complete karakter is het geschikt voor studenten in het universitair en hoger beroepsonderwijs en in (postdoctorale) vakopleidingen. Ook is het boek een praktische handleiding voor actieve HRD-professionals en managers met visie op opleiden en leren.
‘Strategisch opleiden en leren in organisaties’ hoort niet alleen thuis in de basisbibliotheek van de reflecterende opleidingsprofessional, maar ook in die van elke HRD-adviseur.’
Prof.dr. J.W.M. Kessels
Meer weten? Boek kopen? Klik op de cover van het boek!