Customer marketing ook op internet

 
Customer marketing ook op internet

Customer Relationship Management (CRM) is de kunst om de belangrijkste klanten te vinden, aan te trekken en vast te houden. Op grond van meer dan tien jaar tests, try-outs en implementaties heeft Jay Curry, samen met zijn zoon en internet-expert Adam Curry, een heldere stap-voor-stap gids geschreven over de Customer Marketing Methode. Curry legt uit hoe CRM managers kan helpen de winst te verhogen door een strategie te implementeren die op de klant gericht is. Aan de hand van eenvoudige grafieken laat hij u kennismaken met de klantenpiramide – met segmenten als ‘top’, ‘groot’, ‘midden’ en ‘klein’. Met de klantenpiramide kan de winstgevendheid per klant worden verbeterd. De werkwijze die daarbij gevolgd moet worden valt uiteen in drie stappen:

 

 

  1. Haal nieuwe klanten de piramide binnen,
  2. Krijg klanten hoger in de piramide,
  3. Houd de klanten in de piramide.

De auteurs schenken uitgebreid aandacht aan het internet. Adam Curry introduceert de ‘goedkeuringspiramide’ en de e-Customer Marketing Piramide om uit te leggen wat de aard van virtuele klantrelaties is en hoe u die kunt gebruiken om klanten aan te trekken, te houden en op te waarderen op het internet. De nadruk ligt in het boek op praktische stappen.

Meer weten? Boek kopen? Klik op de cover van het boek!