googletag.pubads().setRequestNonPersonalizedAds(0)

Marketingstrategie




Hoe slagen organisaties erin succesvol te zijn én te blijven in de sterk veranderende markten van vandaag? In het compacte boek Marketingstrategie leggen Ruud Frambach en Ed Nijssen uit hoe belangrijk strategische marketing is voor het vergroten en behouden van het klantenbestand.

Waarom kiezen voor Marketingstrategie?
– Onmisbaar bij het schrijven van een marketingplan;
– centrale rol voor het strategische keuzeproces;
– toepassingsgericht én wetenschappelijk onderbouwd.

Om succesvol te zijn en te blijven moeten organisaties in staat zijn om hun klanten een unieke waarde te bieden. Organisaties moeten daarom vaststellen welke waarde ze willen en kunnen leveren. In Marketingstrategie staat dit strategische keuzeproces centraal; op basis hiervan wordt het marketingplan uitgezet. Het boek laat zien dat een succesvolle aanpak te leren valt. Het steunt op de recentste wetenschappelijke inzichten en vertaalt deze op toegankelijke wijze naar de praktijk. Marketingstrategie is geschreven voor studenten en professionals die zich bezighouden met strategische marketing op hbo-, wo- en/of NIMA C-niveau.

De nieuwste editie van Marketingstrategie bevat praktische modellen om nieuwe ontwikkelingen te analyseren, zoals het gebruik van big data. Er is meer aandacht voor de veranderende rol van marketeers. Wat betekent dit voor de marketeer zelf, de marketingfunctie, de marketingstrategie en de organisatie? Het boek is verder volledig geactualiseerd.

De online omgeving biedt studenten extra toetsen om mee te oefenen. Docenten vinden er collegesheets, cases, figuren en tabellen uit het boek. Ook kunnen zij zelf toetsen samenstellen met Toets-op-Maat.

Inhoudsopgave
1. Wat is marketingstrategie
2. Waarom een strategisch marketingplan?
3. Marktanalyse
4. Middelenanalyse
5. Confrontatieanalyse
6. Strategiekeuze
7. Uitwerking van de strategie
8. Implementatie van de strategie

Meer weten? Boek kopen? Klik op de cover van het boek!






Managementmodellensite

Managementmodellensite is een site van professionals voor professionals en van docenten voor studenten. Onze drive zit in het ontwikkelen van mensen en organisaties en modellen zijn daarbij een handig hulpmiddel. Of het nu gaat om een bondige uitleg van modellen, praktisch toepasbare tools en sjablonen of tips voor boeken en artikelen: managementmodellensite is dé site voor praktisch toepasbare informatie over modellen.

Wie zijn we?

De website wordt bijgehouden door gedreven professionals die elk op hun eigen manier een fascinatie hebben voor managementmodellen. Allemaal hebben we hands-on ervaring met de toepassing ervan bij het vormgeven aan organisaties en oplossen van problemen. Meestal hebben we ervaring als docent. We stellen onze kennis en ervaring graag ter beschikking voor algemeen gebruik. Wil je ons leren kennen? We stellen ons op de experts pagina aan je voor.

Wat kunnen we voor je betekenen?

Wij managen niet alleen managementmodellensite.nl, maar zijn ook in ons dagelijks leven actief met ons vak bezig; bijvoorbeeld met het trainen en coachen van medewerkers en het vormgeven en verbeteren van organisaties. Wil je je verder verdiepen in dit onderwerp? Of heb je behoefte aan ondersteuning van een ervaren trainer, coach of adviseur? Neem dan gerust contact op. Er is een goede kans dat we je verder kunnen helpen.