De ervaring leert dat twee aspecten binnen een organisatie voldoende aandacht krijgen: strategievorming en monitoring van de resultaten. Ten aanzien van het laatste dient te worden opgemerkt dat doorlooptijden vaak te lang zijn en de focus ligt op financieel. Andere resultaten krijgen meestal minder aandacht.
Stiefkind is meestal de implementatie. Juist hier ligt de sleutel voor het verschil tussen een slecht uitgevoerde en succesvolle strategie.
Communicatie Compleet
Studieboek voor het hbo, met theorie, praktijkvoorbeelden en opdrachten. ‘Communicatie Compleet’ voor commercieel economen is het eerste deel in een splinternieuwe reeks handboeken waarbij het vak communicatie direct wordt toepast in een opleidings- en beroepsspecifieke context. Medewerkers met een commerciĆ«le functie moeten in staat zijn om binnen hun organisatie,
Mission at Work
Is uw organisatie op koers? Hebben uw medewerkers paraat, wat de toegevoegde en onderscheidende waarde van het bedrijf is? Zijn de gedeelde drijfveren ‘top of mind’ en dagelijks zichtbaar in hun gedrag naar uw klanten? Hebben uw mensen scherp op het netvlies waarheen de organisatie koers zet, wat de
Implementeren
Hoe krijgen we die reorganisatie voor elkaar? Wat moet er gebeuren om een systeem goed ingevoerd te krijgen in de organisatie? Welk pad moet bewandeld worden om mensen gemotiveerd van het bestaande en bekende naar een nieuwe en onbekende situatie mee te nemen? Over veranderen en veranderingsprocessen is al