Storyboard ontwikkelen

 
Het storyboard is afkomstig uit de filmwereld. Fragment voor fragment wordt beschreven wat er gaat gebeuren, voordat de film ook daadwerkelijk wordt gemaakt. Een storyboard binnen de marketing gebruiken we op ongeveer dezelfde manier. Volgens een vaste structuur componeren we een verhaal dat iedereen binnen de organisatie makkelijk kan vertellen.

 

 




 


Hoe maak je een verhaal dat je makkelijk kunt doorvertellen?

Met deze tool ontwikkel je in zes stappen een verhaal dat iedereen binnen je organisatie door kan vertellen.

Allereerst de hoofdpersoon: beschrijf een man of vrouw met een naam die jouw doelgroep vertegenwoordigt.

Wat is zijn of haar probleem?

Hoe is dit probleem veroorzaakt?

Wat is de oplossing die de organisatie heeft voor dit probleem?

Hoe werkt de oplossing voor je hoofdpersoon?

Hoe ziet het leven eruit van je hoofdpersoon nadat hij met jullie oplossing van zijn probleem is verlost?




 

Het schrijven van een storyboard kom je tegen bij het ontwikkelen van een Brand of Merk Canvas.