Empirische data uit de kleurentest

 

 

 

De kleurentest wordt al bijna vijftien jaar gebruikt. Hij is ontwikkeld via een aantal versies, in de vorm van een puntentest. De laatste versie vind je hier. De kleurentest is een valide en betrouwbaar instrument, dat ondertussen goed is onderbouwd. De kleurentest is een zogenoemde ‘forced choice’-test. Voor elke uitspraak moet een respondent acht punten verdelen over vijf alternatieven, daarbij de eigen voorkeur volgend. Hij kan acht punten geven aan één alternatief, of vier aan twee alternatieven of twee, drie, drie aan drie alternatieven. Hij geeft meer punten als het betreffende alternatief meer in overeenstemming is met zijn voorkeur.
Na het invullen van de test vult de respondent een antwoordformulier in. Op basis daarvan komt iemands profiel in de kleuren naar voren: sterke, zwakke of gemiddelde kleuren.

 

 

 

Gert Jan Schop

Nu even ‘met de pet op’ van eigenaar en eindredacteur. Mijn drive zit in het ontwikkelen van mensen en organisaties. Managementmodellensite.nl draagt daaraan bij. Naast consultant, adviseur en businesscoach treed ik af en toe op als docent en trainer.

Wat kan ik voor je betekenen?

Als consultant, adviseur en businesscoach ondersteun en begeleid ik jou en/of je organisatie graag bij processen op het gebied van leren, ontwikkelen, veranderen, strategie en implementatie. Contact? Stuur een mail naar info@gertjanschop.nl.