7O-model van Kotler






Philip Kottler heeft een model ontwikkeld waarmee we op eenvoudige wijze de markt waarin we opereren of willen opereren in kaart kunnen brengen. De 7O’s staan uiteraard voor een zevental Engelse begrippen:

  • Occupants: wie vormen het deel van de markt?
  • Objects: wat koopt de markt?
  • Objectives: waarom koopt de markt?
  • Organizations: wie is betrokken bij het kopen?
  • Operations: hoe koopt de markt?
  • Occasions: wanneer koopt de markt?
  • Outlets: waar koopt de markt?

Het 7O-model van Kotler is een analysemodel, meer specifiek een elementmodel.

Philip Kotler over de essentie van marketing

 


Meer weten? Wij selecteerden de volgende boeken voor jou.

Marketing, de essentie 13e editie

  Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëren van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Meer dan andere marketingboeken biedt ‘Marketing, de essentie’ dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelaties op een heldere en bondige manier. In

Marketing 4.0 – Van traditioneel naar digitaal

  Met Marketing 4.0 beschrijft Philip Kotler, de grondlegger van de moderne marketing, een totaal nieuwe manier om naar marketing te kijken en geeft hij vernieuwende inzichten in hoe klanten vandaag de dag beslissingen nemen. Sinds hij met Marketing 3.0 mensgerichte marketing introduceerde, geven geavanceerde technologieën, zoals big data analytics,

Tools om zelf toe te passen

7O-model van Kotler als tool

7O-model van Kotler – tool Het 7O-model van Kotler geeft je inzicht in hoe het product of dienst door de klant wordt gezien. Zie het als een soort checklist: wie vormen het deel van de markt? wat koopt de markt? waarom koopt de markt? hoe koopt de markt? wanneer koopt

Voor een professionele (door)ontwikkeling en aanpak

Gert Jan Schop

Gert Jan helpt professionals, teams en organisaties naar een next level om daarmee hun (strategische doelen te realiseren door adviseren, trainen en coachen. Zijn expertise strategie-ontwikkeling ★ strategie-implementatie ★ verandermanagement ★ leren & ontwikkelen ★ MD-trajecten ★ projectmanagement ★ bedrijfsvoering ★ resultaten realiseren ★ performance ★ prestatiemanagement ★ executive coaching