googletag.pubads().setRequestNonPersonalizedAds(0)

7O-model van Kotler






Philip Kottler heeft een model ontwikkeld waarmee we op eenvoudige wijze de markt waarin we opereren of willen opereren in kaart kunnen brengen. De 7O’s staan uiteraard voor een zevental Engelse begrippen:

  • Occupants: wie vormen het deel van de markt?
  • Objects: wat koopt de markt?
  • Objectives: waarom koopt de markt?
  • Organizations: wie is betrokken bij het kopen?
  • Operations: hoe koopt de markt?
  • Occasions: wanneer koopt de markt?
  • Outlets: waar koopt de markt?

Het 7O-model van Kotler is een analysemodel, meer specifiek een elementmodel.




 





Meer weten? Wij selecteerden de volgende boeken voor jou.

Marketing, de essentie 13e editie

  Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëren van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Meer dan andere marketingboeken biedt ‘Marketing, de essentie’ dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelaties op een heldere en bondige manier. In

Marketing 4.0 – Van traditioneel naar digitaal

  Met Marketing 4.0 beschrijft Philip Kotler, de grondlegger van de moderne marketing, een totaal nieuwe manier om naar marketing te kijken en geeft hij vernieuwende inzichten in hoe klanten vandaag de dag beslissingen nemen. Sinds hij met Marketing 3.0 mensgerichte marketing introduceerde, geven geavanceerde technologieën, zoals big data analytics,

Philip Kotler over de essentie van marketing

Tools om zelf toe te passen

7O-model van Kotler als tool

7O-model van Kotler – tool Het 7O-model van Kotler geeft je inzicht in hoe het product of dienst door de klant wordt gezien. Zie het als een soort checklist: wie vormen het deel van de markt? wat koopt de markt? waarom koopt de markt? hoe koopt de markt? wanneer koopt

Voor een professionele (door)ontwikkeling en aanpak

Gert Jan Schop

Adviseren, begeleiden, faciliteren, coachen, trainen bij trajecten op het gebied van leren en veranderen, strategie en organisatieontwikkeling. Aandacht voor ratio & emotio, harde en zachte kant. Gert Jan heeft ruim dertig jaar ervaring als manager, directeur en ondernemer, seniorniveau. Hij staat positief in het leven, het glas is altijd halfvol.



Managementmodellensite

Managementmodellensite is een site van professionals voor professionals en van docenten voor studenten. Onze drive zit in het ontwikkelen van mensen en organisaties en modellen zijn daarbij een handig hulpmiddel. Of het nu gaat om een bondige uitleg van modellen, praktisch toepasbare tools en sjablonen of tips voor boeken en artikelen: managementmodellensite is dé site voor praktisch toepasbare informatie over modellen.

Wie zijn we?

De website wordt bijgehouden door gedreven professionals die elk op hun eigen manier een fascinatie hebben voor managementmodellen. Allemaal hebben we hands-on ervaring met de toepassing ervan bij het vormgeven aan organisaties en oplossen van problemen. Meestal hebben we ervaring als docent. We stellen onze kennis en ervaring graag ter beschikking voor algemeen gebruik. Wil je ons leren kennen? We stellen ons op de experts pagina aan je voor.

Wat kunnen we voor je betekenen?

Wij managen niet alleen managementmodellensite.nl, maar zijn ook in ons dagelijks leven actief met ons vak bezig; bijvoorbeeld met het trainen en coachen van medewerkers en het vormgeven en verbeteren van organisaties. Wil je je verder verdiepen in dit onderwerp? Of heb je behoefte aan ondersteuning van een ervaren trainer, coach of adviseur? Neem dan gerust contact op. Er is een goede kans dat we je verder kunnen helpen.