7O-model van Kotler






Philip Kottler heeft een model ontwikkeld waarmee we op eenvoudige wijze de markt waarin we opereren of willen opereren in kaart kunnen brengen. De 7O’s staan uiteraard voor een zevental Engelse begrippen:

  • Occupants: wie vormen het deel van de markt?
  • Objects: wat koopt de markt?
  • Objectives: waarom koopt de markt?
  • Organizations: wie is betrokken bij het kopen?
  • Operations: hoe koopt de markt?
  • Occasions: wanneer koopt de markt?
  • Outlets: waar koopt de markt?

Het 7O-model van Kotler is een analysemodel, meer specifiek een elementmodel.




 




Meer weten? Wij selecteerden de volgende boeken voor jou.

Marketing, de essentie 13e editie

  Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëren van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Meer dan andere marketingboeken biedt ‘Marketing, de essentie’ dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelaties op een heldere en bondige manier. In

Marketing 4.0 – Van traditioneel naar digitaal

  Met Marketing 4.0 beschrijft Philip Kotler, de grondlegger van de moderne marketing, een totaal nieuwe manier om naar marketing te kijken en geeft hij vernieuwende inzichten in hoe klanten vandaag de dag beslissingen nemen. Sinds hij met Marketing 3.0 mensgerichte marketing introduceerde, geven geavanceerde technologieën, zoals big data analytics,

Philip Kotler over de essentie van marketing

Tools om zelf toe te passen

7O-model van Kotler als tool

      7O-model van Kotler – tool Het 7O-model van Kotler geeft je inzicht in hoe het product of dienst door de klant wordt gezien. Zie het als een soort checklist: wie vormen het deel van de markt? wat koopt de markt? waarom koopt de markt? hoe koopt de

Voor een professionele (door)ontwikkeling en aanpak

Gert Jan Schop

Adviseren, begeleiden, faciliteren, coachen, trainen bij trajecten op het gebied van leren en veranderen, strategie en organisatieontwikkeling. Aandacht voor ratio & emotio, harde en zachte kant. Gert Jan heeft ruim dertig jaar ervaring als manager, directeur en ondernemer, seniorniveau. Hij staat positief in het leven, het glas is altijd halfvol.

Gert Jan Schop

Nu even ‘met de pet op’ van eigenaar en eindredacteur. Mijn drive zit in het ontwikkelen van mensen en organisaties. Managementmodellensite.nl draagt daaraan bij. Naast consultant, adviseur en businesscoach treed ik af en toe op als docent en trainer.

Wat kan ik voor je betekenen?

Als consultant, adviseur en businesscoach ondersteun en begeleid ik jou en/of je organisatie graag bij processen op het gebied van leren, ontwikkelen, veranderen, strategie en implementatie. Contact? Stuur een mail naar info@gertjanschop.nl.