googletag.pubads().setRequestNonPersonalizedAds(0)

Create a customer pyramid yourself






 

With the customer pyramid of Curry, the relationship between customer and sales is mapped out. The basis of the model is the widely used Pareto principle, also known as the 80/20 rule of Pareto.

There are different formats for the customer pyramid which can be used, but generally the customers are divided into five different groups:
• top customers
• large customers
• medium-sized customers
• small customers
• and inactive customers.

In the tool these customers are defined in terms of turnover. Of course, this can be different for every company. So first determine how these customer categories are defined within your company.

Then you collect data. As source you use the accounting of the company.
You collect data per category: number of customers in absolute figures, turnover in absolute figures and profit in absolute figures.

You can enter the figures in the gray areas.

As a result, you’ll (of course) get a pyramid and insight into the Pareto principle applied to your customer base.

What conclusions can you draw with each other?






Managementmodellensite

Managementmodellensite is een site van professionals voor professionals en van docenten voor studenten. Onze drive zit in het ontwikkelen van mensen en organisaties en modellen zijn daarbij een handig hulpmiddel. Of het nu gaat om een bondige uitleg van modellen, praktisch toepasbare tools en sjablonen of tips voor boeken en artikelen: managementmodellensite is dé site voor praktisch toepasbare informatie over modellen.

Wie zijn we?

De website wordt bijgehouden door gedreven professionals die elk op hun eigen manier een fascinatie hebben voor managementmodellen. Allemaal hebben we hands-on ervaring met de toepassing ervan bij het vormgeven aan organisaties en oplossen van problemen. Meestal hebben we ervaring als docent. We stellen onze kennis en ervaring graag ter beschikking voor algemeen gebruik. Wil je ons leren kennen? We stellen ons op de experts pagina aan je voor.

Wat kunnen we voor je betekenen?

Wij managen niet alleen managementmodellensite.nl, maar zijn ook in ons dagelijks leven actief met ons vak bezig; bijvoorbeeld met het trainen en coachen van medewerkers en het vormgeven en verbeteren van organisaties. Wil je je verder verdiepen in dit onderwerp? Of heb je behoefte aan ondersteuning van een ervaren trainer, coach of adviseur? Neem dan gerust contact op. Er is een goede kans dat we je verder kunnen helpen.