Hoe managementmodellen kunnen bijdragen aan online autoriteit

Online autoriteit is belangrijk voor bedrijven en professionals. Mensen kunnen jou dan zien als een waardevolle bron waar ze bijvoorbeeld informatie over een bepaald onderwerp kunnen vinden. Bovendien kan dit zorgen voor een betere zichtbaarheid, een hoge positie in de zoekmachine en een grotere naamsbekendheid. Managementmodellen kunnen ook bijdragen aan online autoriteit. Hoe dat zit, vertellen we je in de onderstaande blog.

Waarom online autoriteit zo belangrijk is

Zoals net al werd benoemd, kan online autoriteit voor bepaalde voordelen zorgen. Denk aan meer naamsbekendheid en een hogere positie in Google, doordat mensen bijvoorbeeld zoeken op jouw bedrijfsnaam of website en hier vervolgens op klikken om hun kennis te verrijken. Er zijn overigens wel een aantal punten waar je aan moet voldoen om die online autoriteit te vergroten.

Zo is het belangrijk dat jouw website goed in elkaar steekt en dat je informatieve, unieke content creëert die voldoet aan de E-E-A-T-waarden. Dit staat voor experience, expertise, authoritativeness en trustworthiness. Betrouwbare en goed onderbouwde content is namelijk enorm belangrijk om die autoriteit te kunnen opbouwen.

Bekende managementmodellen

Zo kun je bepaalde managementmodellen toepassen die kunnen helpen om het groeien op online gebied.

Denk bijvoorbeeld aan de SWOT-analyse. Dit model kan de sterktes en zwaktes van een website in kaart brengen. Hiermee krijg je meer inzicht in de website en dit kan er dus voor zorgen dat er ook wel punten naar voren komen waarmee je jouw online autoriteit kunt verbeteren.

Daarnaast heb je ook het AIDA-model. Dit model pas je toe in het creëren van content en kan ervoor zorgen dat je bij belangrijke punten stilstaat als je bijvoorbeeld een pakkende, unieke tekst wil schrijven.

Ook heb je het vijfkrachtenmodel van Porter. Dit model laat je vooral kijken naar de concurrenten in de markt en hoe hun positie is.

Managementmodellen inzetten voor SEO

Het gebruik van managementmodellen in content kan verschillende voordelen opleveren. Zo kan het ervoor zorgen dat je aan de hand van de modellen complexe zaken beter kan uitleggen en dat de lezer jou ook beter kan volgen. Daarnaast kun je je ook onderscheiden door modellen in jouw content te verwerken. Managementmodellen kunnen hierdoor ook bijdragen aan thought leadership.

Consistentie in de content draagt bovendien ook bij aan betrouwbaarheid. Plaats bijvoorbeeld consistent blogs en whitepapers waarin je ook modellen gebruikt en benoemt. Ook zijn afbeeldingen en infographics, zoals een model, fijn om te lezen. Dit kan ook bijdragen aan deelbaarheid. Daarnaast is het ook belangrijk om verwijzingen in de content te plaatsen, of ervoor te zorgen dat andere websites naar jou verwijzen. Dit kan namelijk ook zorgen voor het opbouwen van autoriteit. Zo kun je gebruikmaken van een linkbuilding platform zoals Popi, zodat je een sterker linkprofiel kunt opbouwen en jouw website naar een hoger level kan tillen.